۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
پیش بینی گلدمن‌ساکس از احتمال رکود

واحد تحقیقات گلدمن ساکس احتمال رکود اقتصادی آمریکا را تخمین زد.

سکه که هفته‌ها صدرنشین بازار دارایی‌ها بود، در هفته گذشته ۱۱.۳ درصد ارزان‌تر قیمت خورد و قیمت دلار نیز ۶.۹ درصد کاهش یافت. شاخص کل بورس ۴.۱۴ درصد در مقیاس هفته کاهش ارتفاع داد و مجددا ابرکانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را واگذار کرد. شاخص خودرو بورسان نیز در هفته مورد بررسی افت ۰.۰۴ درصدی را نشان داد. 

بورس تهران، آخرین روز کاری هفته گذشته را در محدوده منفی به پایان رساند. شاخص کل با افت ۱۲،۱۹۷ واحدی (معادل ۰.۷۷ درصد) همچنان در شکست مقاومت روانی ۱‌.۶ میلیون واحدی ناکام ماند و در نهایت عدد یک میلیون و ۵۷۹ هزار واحدی را در پایان ثبت کرد.

مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران: عرضه خودرو در بورس کالا مغایرتی با هیچ قانون بالادستی ندارد و طبق مصوبات شورای عالی بورس ادامه پیدا می‌کند.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی: طی ۱۰ سال اخیر تا پایان آذر ماه امسال ۱۴۷ میلیارد دلار مجموع منابع ورودی همراه سود متعلقه به صندوق توسعه ملی بوده است و تا کنون ۱۲۱ الی ۱۲۲ میلیارد دلار تسهیلات به دولت و بخش خصوصی داده شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی: اخیرا یک شرکت واردکننده خودرو با بدهی مالیاتی بیش از هزار میلیارد تومان شناسایی شده است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی بورس اعلام کرد در حوزه املاک ۵ موافقت اصولی برای تشکیل صندوق املاک و مستغلات گرفته شده است. از این تعداد تنها یک صندوق مسیر تاسیس، پذیره‌نویسی و انجام معاملات ثانویه را پشت سرگذاشته است.

بورس کالا با صدور اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی قرارداد آتی نقره برای تحویل بهمن ۱۴۰۱ از روز یکشنبه ۱۸ دی خبر داد.

در آذرماه، مجموع مبلغ تراکنش‌های شاپرک با افزایش نسبت به آبان امسال و سال قبل، به رکورد بیش از ۸۳۳ هزار میلیارد تومان رسید.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی هفت شخصیت حقیقی دیگر را به فهرست تحریم‌های خود علیه ایران اضافه کرده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفته مدیر «سازمان صنایع هوا-فضای ایران» و ۶ فرد مرتبط با «صنایع هوایی قدس» که جزو شرکت‌های کلیدی سازنده پهپادهای ایرانی است را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

فاطمی امین، وزیر صمت: میزان صادرات غیرنفتی کشور در سال جاری تا دهم دیماه به ۴۲ میلیارد دلار رسیده که ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است. کل واردات کشور سال گذشته ۵۲ میلیارد دلار بوده و مجموع درآمدهای ارزی امسال ما نیز به جز پول‌های بلوکه شده و ذخایر بانک مرکزی به افزون بر ۸۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

سخنگوی صنعت برق: صرفا الگوی مصرف برق در تابستان و زمستان متفاوت است؛ به طوری که برای مناطق عادی در تابستان به سبب استفاده از وسایل سرمایشی و افزایش مصرف برق، ۳۰۰ کیلووات ساعت است و در دوره غیرگرم الگوی ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

واحد تحقیقات گلدمن ساکس احتمال رکود اقتصادی آمریکا را ۳۵ درصد برآورد کرد.

نرخ بیکاری ایالات متحده در ماه دسامبر به ۳/۵ درصد کاهش یافت که بهتر از رقم مورد انتظار ۳/۷ درصد بود. این نرخ با سطوح قبل از همه‌گیری برابر است و پایین‌ترین نرخی است که از سال ۱۹۶۹ مشاهده شد.

گزارش اشتغال حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه دسامبر حکایت از ایجاد ۲۲۳ هزار افزایش شغل در ماه دسامبر داشت که بالاتر از رقم مورد انتظار ۲۰۰ هزار بود.

آلون گال یکی از بنیانگذاران شرکت نظارت بر امنیت سایبری «هادسون راک» اعلام کرد هکرها آدرس ایمیل بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر توئیتر را ربودند و آنها را به یک انجمن هک آنلاین ارسال کردند.

رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت ادعای غرب درباره ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، بهانه‌ای برای توقف گفت‌وگوها در مورد از سرگیری اجرای برجام است. به نظر می‌رسد که تروئیکا و آمریکا تمایل دارند تا به سمت «پلن بی» حرکت کنند.

رئیس جمهور اوکراین به لزوم آمادگی برای مواجهه با موج جدیدی از سربازان روسیه در ژانویه و اوایل فوریه اشاره کرد و گفت: روسیه سعی در پنهان کردن تلاش خود برای آماده‌سازی نیروهایش برای آغاز موج جدیدی از حملات علیه اوکراین دارد.

رابرت هابک، معاون صدراعظم آلمان با بیان اینکه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درباره صادرات صنایع گاز خود به اروپا به قمار بدی دست زد، گفت: وضعیت انرژی آلمان بسیار سخت و پیچیده است اما در حال حاضر می‌توانم بگویم انبارها در کشور ما تا حدود ۹۰ درصد پر و قیمت‌ها در حال کاهش است.

📍اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار